Националният финал на международното университетското състезание на Konica Minolta International University Contest (IUC) се проведе на 29 март в централния офис на компанията в България. Сили в надпреварата премериха миналогодишният победител - Варненски свободен университет „Черноризец Храбър“, Международното висше бизнес училище и Американския университет в България.
Това е второто издание на IUC, което стартира през 2016 г. С него компанията цели да подкрепи усилията на висшите училища за дигитализиране на процесите. Участниците в конкурса имаха за задача да анализират актуален документен или информационен работен процес в техния университет и да препоръчат иновативно решение или подобрение.
Отборът на Варненския свободен университет „Черноризец Храбър“ в състав Петко Линков, Мириам Амедиа, Дмитрий Степанов и Константин Косев, се класира на второ място, следван от отбора на Американския университет.
Проектът на студентите на ВСУ Campuscard предлага възможност за повишаване на ефективността на вече съществуващата ISIC-карта, чрез превръщането й в средство за достъп и плащан на всички услуги на територията на университета.
Победител тази година стана отбора на Международното висше бизнес училище с проектната идея „Doctrina“, предлагаща онлайн решение за подобряване на цялостния процес по въвеждане и обработване на ключови административни документи, като заявления, жалби, молби, сигнали и др. Проектът цели да улесни и студентите в неравностойно положение, както и да бъде полезен за околната среда.
Проектите бяха оценени от жури в състав д-р Александър Христов (доцент в УНСС), Дарина Стоянова (Изпълнителен директор на Престиж-96 АД), Мартина Граматикова (Мениджър партньорски продажби в Коника Минолта България) и Виржиния Георгиева (Маркетинг мениджър в Коника Минолта България).
“Радваме се, че за втора поредна година успяваме да насърчим иновацията в университетите и да провокираме студентите да бъдат активни в подобряването на документните и информационни процеси в тяхното учебно заведение. Получихме три проекта напълно различни един от друг, всеки от които бе впечатляващо разработен и задълбочено проучен. Най-важното нещо за всяка една добра идея е тя да се реализира, затова им пожелавам да не се отказват и да предприемат необходимите следващи стъпки в реализацията на проектите им!“, коментира Маркетинг мениджърът на Коника Минолта България – Виржиния Георгиева.