Варненският свободен университет е в Зимна ваканция от 23 декември 2024 г. до 5 януари 2025 г. (включително).
Светли и уютни празници!
гр. Варна 9007, к.к. "Чайка", ул. "Янко Славчев" 84
Прием: +359 52 355 106

ScratchDay2019


 
РЕГЛАМЕНТИ ЗА КОНКУРСИ
Проектите ще можете да публикувате в периода 29.04 - 10.05.2019 г.
Авторите на най-добрите проекти ще получат награди и освен това ще имат възможност да представят своите проекти на Деня на Scratch на 12 май 2019 в Юнашки салон – Варна.

ПРОЕКТИ ЗА КОНКУРСА, МОЖЕТЕ ДА ИЗПРАЩАТЕ ОТ ТУК:


Конкурс АНИМАЦИЯ
 

Участници в конкурса: ученици от 3-4 клас

Формат на участие: индивидуално

Формат на файла:  .sb или .sb2 или .sb3

Ограничение за размера на файла: 10 MB

Насоки по съдържанието: анимацията може да бъде танц, музикален поздрав, да разказва история (истинска или измислена случка), да описва процес/явление в природата или взаимоотношения между хората (от настоящето или бъдещето), а може да бъде стоп-кадър анимация или интерактивна история. В анимацията могат да бъдат използвани герои от библиотеката на Scratch, а също и снимки (вкл. gif анимации). Могат да бъдат използвани сензори и роботи.
 

Критерии за оценка  (максимален брой точки 70):  

- ясно видима цел на проекта [0; 5]

- степен на известност на описаната идея [1; 10]

- степен на сложност и завършеност на проекта [1; 20]

- използвани анимационни техники [1; 5]

- aдекватно използвани блокове (ресурси и др.) [1; 15]
- авторски ресурси в проекта (изображения, звуци) [1;15]


Насоки по съдържанието: анимацията може да бъде танц, музикален поздрав, да разказва история (истинска или измислена случка), да описва процес/явление в природата или взаимоотношения между хората (от настоящето или бъдещето), а може да бъде стоп-кадър анимация или интерактивна история. В анимацията могат да бъдат използвани герои от библиотеката на Scratch, а също и снимки (вкл. gif анимации). Могат да бъдат използвани сензори и роботи.
 


 

Конкурс КОМПЮТЪРНА ИГРА
 

Участници в конкурса: ученици от 3-7 клас

Формат на участие: индивидуално

Формат на файла:  .sb или .sb2 или .sb3

Ограничение за размера на файла: 10 MB

Насоки по съдържанието: играта може да бъде за забавление или за обучение. В нея може да играе човек срещу спрайт; човек срещу човек или др.. Могат да бъдат използвани сензори и роботи.
 

Критерии за оценка (максимален брой точки 80):

- ясно видима цел (правила на играта, победа) [0; 5]

- степен на известност на описаната идея [1; 10]
- степен на сложност и завършеност на проекта [1; 20]

- налични и качествени анимации [1; 15]

- aдекватно използвани блокове [1; 15]

- авторски ресурси в проекта (изображения, звуци) [1;10]

- eлементи на физика в играта [0; 5]
 



Конкурс STE(A)M ПРИЯТЕЛИ
 

Участници в конкурса: ученици

Формат на участие: екип (до трима участника)

Формат на файла:  .sb или .sb2 или .sb3

Ограничение за размера на файла: 10 MB

Насоки по съдържанието: проектите могат да бъдат анимация, музикален проект или компютърна игра. При оценката на проектите ще потърсим успешната екипна работа и съвместната работа по общо послание и общ проект. Всеки проект трябва да започва или завършва с работна снимка на екипа. Могат да бъдат използвани сензори и роботи.


Критерии за оценка (максимален брой точки 80):  

- ясно видима цел [0; 5]

- степен на известност на описаната идея [1; 10]
- степен на сложност и завършеност на проекта [1; 20]

- налични и качествени анимации [1; 15]

- aдекватно използвани блокове [1; 20]

- авторски ресурси в проекта (изображения, звуци) [1;10]

- участие в екипа [1; 10]
 



Конкурс STE(A)M ФАМИЛИЯ
 

Участници в конкурса: ученици и родители

Формат на участие: екип (до четирима участника)

Формат на файла:  .sb или .sb2 или .sb3

Ограничение за размера на файла: 10 MB

Насоки по съдържанието: проектите могат да бъдат анимация, музикален проект или компютърна игра. При оценката на проектите ще потърсим успешната екипна работа и съвместната работа по общо послание и общ проект. Всеки проект трябва да започва или завършва с работна снимка на екипа. Могат да бъдат използвани сензори и роботи.
 

Критерии за оценка (максимален брой точки 80):

- ясно видима цел [0; 5]

- степен на известност на описаната идея [1; 10]
- степен на сложност и завършеност на проекта [1; 20]

- налични и качествени анимации [1; 10]

- aдекватно използвани блокове [1; 15]

- авторски ресурси в проекта (изображения, звуци) [1;10]

- участие в екипа [1; 10]
 



Конкурс за МЕТОДИЧЕСКА РАЗРАБОТКА
 

Участници в конкурса: за учители, обучители

Формат на участие: индивидуално

Формат на файла:  .pdf

Ограничение за размера на файла: 10 MB

Насоки по съдържанието: Препоръчително е методическата разработка да бъде съдържателно ориентирана към една или няколко от посочените тематични направления: визуално програмиране със Scratch; програмиране на роботи със Scratch, Computational Thinking и Scratch; Scratch и STE(A)M. Оформянето й като цял урок не е задължително, но може да има серия от задачи/проекти. Методическата разработка може да бъде свързана и само с процеса на оценяване. В описанието да се отличава текста за описанието на разработката от текстовете адресирани като указания към ученика. В текста на методическата разработка да се опишат методи/подходи на обучение, както и компетентностите, които се развиват чрез обучението, което е описано в разработката.
 

Критерии за оценка (максимален брой точки 80):

- ясно описани цели на разработката [0; 5]

- адекватно описана възраст на учениците, за които ще се приложи [0; 5]

- методически грешки [-15;0]

- грешки в програмните кодовете и др. [-15; 0]

- степен на известност на описаната идея [1; 10]

- степен на сложност на описаната идея  [1; 10]

- повторяемост (лесно прилагане от други учители) [0; 5]

- бонификация за приоритетни области в обучението (от насоките) [0; 10]

- използване на изследователски подходи в обучението [0; 10]

- визуализация на идеята на разработката (примерни кодове, снимки) [0; 10]

- доказателства в описанието на разработката за провеждане на описаната практика [0; 10]

- оформление на документа [0; 5]


Важно: Моля опишете правата за достъп до файла, ако решите разработката Ви да е с лиценз Creative Commons. Разработки, свързани със STE(A)M ще споделим и с участниците в курса STE(A)M - Стратегии. Политики. Методики. Практики
 

ПРОЕКТИ ЗА КОНКУРСА, МОЖЕТЕ ДА ИЗПРАЩАТЕ ОТ ТУК:



ЗА ВЪПРОСИ ОТНОСНО SCRATCH DAY 2019, МОЛЯ СВЪРЖЕТЕ СЕ С НАС НА E-MAIL: gmomcheva@gmail.com