Специалност: Бизнес администрация и мениджмънт
Магистърска програма: Мениджмънт и международен маркетинг
Образователно-квалификационна степен: магистър
Професионална квалификация: Магистър по бизнес администрация и мениджмънт
Форма на обучение: дистанционно
Продължителност на обучението:
– 2 семестъра – за бакалаври/магистри по специалности от професионално направление „Администрация и управление”;
– 3 семестъра – за бакалаври/магистри по специалности от други професионални направления.
Език на преподаване: български
Профил на специалността:
Магистърската програма “Мениджмънт и международен маркетинг” предлага специализирано обучение по актуални проблеми на международния маркетинг в съответствие с европейските критерии и изисквания към съвременния мениджмънт в глобална среда.
Програмата е предназначена за обучение на специалисти, експерти и ръководители с професионални интереси в областта на международния маркетинг в контекста на управлението на бизнеса и публичния сектор. За целта учебният план на специалността включва фундаментални (базови) и специализиращи учебни дисциплини, развиващи интегрирани знания и умения в сферата на фирменото и публичното управление, международния маркетинг в условията на глобална конкурентна среда, дигиталната икономика, европейско сътрудничество и интеграция и други актуални направления на управленската теория и практика.
В резултат на обучението студентите ще усвоят конкретни теоретични знания и разбиране за: същностните характеристики на мениджмънта и маркетинга в условията на бързо променяща се глобалната среда; особеностите на проектния мениджмънт и неговите взаимовръзки с останалите функционални области на фирменото и публичното управление; възможностите за конкурентоспособно развитие на бизнес организациите и териториалните общности; възможностите за усвояване на средствата от структурните фондове ЕС, вкл. тези, в областта на мениджмънта и маркетинга; стратегическите методи за анализ на данните от маркетингови изследвания; основните техники за осъществяване на маркетингова дейност в национална и интернационална среда.
Успешно завършилите програмата ще умеят: да използват съвременни методи за анализ и планиране на организационната мениджърска и маркетингова дейност; да прилагат съвременните концепции и методи за осъществяване на маркетингови проучвания в бизнес организациите и териториалните общности; да извеждат конкурентните предимства на бизнес организациите и териториалните общности; да вземат маркетингови решения, да организират и провеждат маркетингови политики; да използват информационните технологии и интернет маркетинга в управленската дейност, да анализират резултатите от маркетинговите проучвания, да формулират изводи и решения за бъдещи действия и др.
Акценти в обучението:
Акцентът е поставен върху актуални тематични направления, отнасящи се до: съвременните маркетингови инструменти; социално ориентираните маркетингови концепции; социалните взаимодействия, лидерството и формирането на екипи; управлението на конфликти и медиацията; специфичните проявления на маркетинга в териториалните общности, вкл. чрез прилагане на инвестиционни маркетингови политики и др.
Магистърската програма завършва с полагане на държавен изпит или защита на дипломна работа.
Възможности за кариерно развитие:
Полученото образование е стабилна основа за успешно кариерно развитие в бизнес сферата и публичния сектор, неправителствените организации и научните институции. Завършилите магистърска степен на обучение по Мениджмънт и международен маркетинг могат да се реализират като ръководители, специалисти и експерти в производствени и търговски организации с международна дейност, в държавната и местната администрации, в консултантски и изследователски звена, които непосредствено подпомагат усвояването на средствата от ЕС в областта на мениджмънта и маркетинга, в институциите на ЕС и други европейски и международни организации и др.
Условия за прием:
Балът за класиране се образува от сбора на оценката от конкурсния изпит и средния успех от дипломата за висше образование.
Възможности за продължаване на обучението във ВСУ:
Придобиване на образователна и научна степен „доктор” в акредитираните докторски програми.
За контакти:
Ръководител на магистърската програма:
доц. д-р Мария Великова
тел.: +359 887 441 522; e-mail: mariya.velikova@vfu.bg
Технически секретар на магистърската програма:
Тихомир Колев
тел.: +359 52 359 631, тел.: +359 87 8350134; e-mail: do@vfu.bg